26510 - 78594

Διατροφή

Η διατροφή αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα για να εξασφαλισθεί η άριστη ανάπτυξη του εμβρύου.

Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης αυξάνονται οι ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά και πρέπει η έγκυος να είναι ιδιαίτερα προσεκτική τόσο με την ποιότητα όσο και με την ποσότητα της τροφής.

Για την πιθανή κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής πρέπει να συζητήσετε με τον ιατρό σας και να ληφθεί μια απόφαση για κάθε περίπτωση ξεχωριστά.

 

Αύξηση βάρους

Από τον πρώτο κιόλας μήνα της εγκυμοσύνης η έγκυος θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική με το βάρος της. Μεγάλη αύξηση του βάρους αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη της κύησης και προεκλαμψίας, καθώς και επιπλοκών κατά τον τοκετό.

 

Η αύξηση του βάρους στην εγκυμοσύνη οφείλεται στα παρακάτω:

  • Έμβρυο
  • Πλακούντα
  • Αμνιακό υγρό
  • Κατακράτηση υγρών
  • Αύξηση μεγέθους της μήτρας
  • Αύξηση μεγέθους του στήθους

 

Η αύξηση του βάρους είναι μεγαλύτερη μετά τον 4ο μήνα της εγκυμοσύνης, οπότε και το έμβρυο παίρνει περισσότερο βάρος, ενώ αναπτύσσονται αντίστοιχα περισσότερο και ο πλακούντας και το αμνιακό υγρό.

Σε γυναίκες με κανονικό βάρος πριν την εγκυμοσύνη συστήνεται η συνολική αύξηση βάρους να είναι μέχρι 12 kg, ενώ σε παχύσαρκες γυναίκες πολύ μικρότερη μέχρι 6-7 kg.

 

Μεταβολισμός εγκύου

Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης αυξάνεται η παραγωγή νέων ιστών, καθώς επίσης αυξαίνεται η καρδιακή και η αναπνευστική λειτουργία, με αποτέλεσμα την αύξηση του μεταβολισμού και των θερμιδικών αναγκών του οργανισμού. Η αύξηση των προσλαμβανόμενων θερμίδων θα πρέπει να γίνεται όμως λαμβάνοντας θρεπτικά τρόφιμα, με υψηλή διατροφική αξία και όχι καταναλώνοντας προϊόντα όπως αλκοολούχα ποτά, ανθρακούχα αναψυκτικά και γλυκά, τα οποία προσφέρουν «κενές θερμίδες».

Έχει υπολογιστεί ότι η επιπλέον ανάγκη σε θερμίδες σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι περίπου 80.000 θερμίδες και πιο συγκεκριμένα:

  • 100 - 150 θερμίδες / ημέρα, στο 1ο τρίμηνο
  • 300 - 350 θερμίδες / ημέρα, στο 2ο τρίμηνο
  • 350 - 400 θερμίδες / ημέρα, στο 3ο τρίμηνο

 

 

Φρούτα - λαχανικά

Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο μιας ολοκληρωμένης διατροφής στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Προσφέρουν βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, καθώς και άπεπτες φυτικές ίνες που συμβάλουν στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος.

 

Προϊόντα γάλακτος

Το γάλα και τα προϊόντα του (γιαούρτι, τυρί) είναι ιδιαίτερα πλούσια σε ασβέστιο (Ca) και συμβάλλει μαζί με τη βιταμίνη D στη σωστή ανάπτυξη των οστών του εμβρύου. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι το άπαχο και ημιάπαχο γάλα περιέχουν την ίδια ποσότητα ασβεστίου με το πλήρες γάλα. Ακόμη η επίδραση της ηλιακής ακτινοβολίας στο δέρμα είναι αρκετή για την παραγωγή της απαραίτητης ποσότητας βιταμίνης D.

 

Κρέας - ψάρι - όσπρια - αυγά

Παρέχουν στον οργανισμό πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας, ασβέστιο και σίδηρο. Όλες αυτές είναι τροφές σημαντικές για την ανάπτυξη του εμβρύου.

 

 

Ψωμί - δημητριακά - ρύζι - ζυμαρικά

Είναι τροφές πλούσιες σε ενέργεια, εξασφαλίζοντας στη έγκυο μεγάλες ποσότητες από υδατάνθρακες και φυτικές ίνες. Καλό θα είναι να επιλέγετε κυρίως προϊόντα με υψηλές ποσότητες άπεπτων φυτικών ινών.

 

Νερό

Το νερό αποτελεί βασικός στοιχείο μιας ισορροπημένης διατροφής και πρέπει να λαμβάνετε τουλάχιστον 2 λίτρα ημερησίως.

 

Αλάτι

Γενικά πρέπει να μην γίνεται υπερβολική χρήση, για να μην υπάρξει κατακράτηση υγρών και αύξηση της αρτηριακής πίεσης.

 

Επίσης σε καμία περίπτωση στην εγκυμοσύνη δεν θα πρέπει να τρώτε για 2.

 

 

Share

ΚΛΕΙΣΤΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

  Mail is not sent.   Your email has been sent.

ΙΑΤΡΕΙΟ

  • Παπάζογλου 16 και Κάνιγγος
  • Ιωάννινα, ΤΚ 45444
  • Τηλ. & Φαξ: 26510 - 78594
  • Email: [email protected]


Πολιτική Απορρήτου και Cookies

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

Το website μας χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχει τη βέλτιστη εμπειρία χρήσης. Χρησιμοποιώντας το website μας, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Cookie policy.
ΣΥΜΦΩΝΩ